BLOG
Ako správne používať They’re, Their, There?
V tomto blogu sa budeme zaoberať trojicou výrazov, ktorých správne používanie je problémové nielen na Slovensku, ale aj v krajinách, v ktorých je angličtina úradným jazykom. Do tejto trojice patria they’re, their a there. Dôvod, prečo pri zmienených výrazoch prichádza tak často [...]
10 dôvodov, prečo spolupracovať s prekladateľskou agentúrou
V dnešnom čase množstvo firiem pôsobí na globálnom trhu a preto veľmi často potrebuje prekladateľské služby. Keďže je takejto práce čoraz viac a dokumenty je väčšinou treba preložiť rýchlo a profesionálne, niekedy dokonca do viacerých jazykov, je najlepšie zveriť preklad do rúk odborníkov. Prekladateľské [...]
Budúcnosť prekladania
Tiež ste už rozmýšľali o tom, aká budúcnosť čaká oblasť prekladateľstva? Je faktom, že stroje a roboty prevzali ľudskú prácu už v mnohých oblastiach, no prekladateľov ešte stále nahradiť nedokážu. Strojové preklady síce už nie sú žiadnou novinkou, no ešte stále majú [...]
E-shopy: 6 stratégií, ktoré zvýšia návštevnosť vašej webstránky
Počet zákazníkov, ktorí nakupujú online, sa zo dňa na deň zvyšuje. Preto obchodníci vynakladajú veľa snahy, aby prilákali nových zákazníkov a zvýšili tak svoje tržby. Zvýšenie predajných čísel je snom každého podnikateľa, ktorý sa venuje elektronickému obchodu. Čo však robiť, ak ste [...]
10 najťažších jazykov na svete
Je ťažké určiť, ktorý jazyk sa ľuďom učí najťažšie. Závisí to od každého jednotlivca, od jeho rodného jazyka aj od všetkých jazykov, ktoré sa naučil v priebehu svojho života. Napriek tomu sme sa však posnažili vypracovať zoznam 10 jazykov, ktoré sú vo všeobecnosti [...]
Apostille pri súdnych prekladoch
Preklad úradných dokumentov, ako sú napríklad sobášny list, rodný list a podobne, si vyžaduje pozorný a presný preklad. Keďže tieto preklady budú platnými, úradnými dokumentmi v zahraničí, podmienky na ich vyhotovenie závisia aj od individuálnych pravidiel a požiadaviek jednotlivých krajín.Súdny preklad vyhotovuje súdny [...]
E-shopy: 6 stratégií, ktoré zvýšia návštevnosť vašej webstránky
Počet zákazníkov, ktorí nakupujú online, sa zo dňa na deň zvyšuje. Preto obchodníci vynakladajú veľa snahy, aby prilákali nových zákazníkov a zvýšili tak svoje tržby. Zvýšenie predajných čísel je snom každého podnikateľa, ktorý sa venuje elektronickému obchodu. Čo však [...]
Ako si založiť firmu v zahraničí?
Každý podnikateľ, ktorý chce zvýšiť svoje príjmy a čo najskôr rozšíriť svoj biznis, už určite premýšľal o možnosti založiť si firmu v zahraničí. Táto myšlienka je, samozrejme, lákavá, ale kým sa pre ňu rozhodnete, je potrebné starostlivo zvážiť všetky [...]
Osvedčené spôsoby, ako mať globálne konkurencieschopnú spoločnosť
Globalizácia je v dnešnom čase kľúčom k úspechu. Stále viac spoločností sa presúva zo svojich domovských krajín na globálny trh. Existuje veľa spôsobov, ako sa stať globálne úspešnou spoločnosťou. Dnes sa pozrieme na niekoľko z osvedčených stratégií, ktoré využívajú [...]
Čo je atribút hreflang?
Čo je hreflang? Atribút hreflang je metóda, ktorá vám umožňuje označiť vaše webové stránky, ktoré majú rovnaký obsah, ale sú zamerané na rôzne jazyky alebo regióny. Zvyčajne sa atribúty hreflang používajú v súvislosti s obsahom, ktorý môže mať variácie [...]
Váš sprievodca digitálnym cestovným ruchom
Digitálny cestovný ruch je nový druh cestovného ruchu, ktorý v dnešnej dobe rýchlo získava na popularite. Je to spôsob poskytovania digitálnej podpory turistom počas ich ciest, rovnako ako pred začiatkom a po ukončení cestovania. Ich hlavnou úlohou je pomoc [...]
Založenie firmy v Rakúsku
Čo musíte vedieť, kým si založíte firmu v Rakúsku? Stále viac podnikateľov sa rozhodne otvoriť si firmu aj v niektorej zo susedných krajín alebo inde v zahraničí. Najčastejšie sa pre tento odvážny krok rozhodnú preto, lebo v [...]
10 dôvodov, prečo spolupracovať s prekladateľskou agentúrou
V dnešnom čase množstvo firiem pôsobí na globálnom trhu a preto veľmi často potrebuje prekladateľské služby. Keďže je takejto práce čoraz viac a dokumenty je väčšinou treba preložiť rýchlo a profesionálne, niekedy dokonca do viacerých jazykov, je najlepšie zveriť preklad do [...]
Budúcnosť prekladania
Tiež ste už rozmýšľali o tom, aká budúcnosť čaká oblasť prekladateľstva? Je faktom, že stroje a roboty prevzali ľudskú prácu už v mnohých oblastiach, no prekladateľov ešte stále nahradiť nedokážu. Strojové preklady síce už nie sú žiadnou novinkou, no [...]
10 najťažších jazykov na svete
Je ťažké určiť, ktorý jazyk sa ľuďom učí najťažšie. Závisí to od každého jednotlivca, od jeho rodného jazyka aj od všetkých jazykov, ktoré sa naučil v priebehu svojho života. Napriek tomu sme sa však posnažili vypracovať zoznam 10 jazykov, ktoré [...]
Apostille pri súdnych prekladoch
Preklad úradných dokumentov, ako sú napríklad sobášny list, rodný list a podobne, si vyžaduje pozorný a presný preklad. Keďže tieto preklady budú platnými, úradnými dokumentmi v zahraničí, podmienky na ich vyhotovenie závisia aj od individuálnych pravidiel a požiadaviek jednotlivých krajín.Súdny [...]
Marketingové preklady – Ako ich zvládnuť na jednotku?
75% z celkového marketingového rozpočtu sa investuje do digitálneho marketingu. Keďže sa trh každým dňom viac rozširuje, vytváranie nových marketingových stratégií a rozvíjanie nových nápadov na zvládnutie trhu je každým dňom náročnejšie. Naplánovanie marketingovej kampane nie je ľahká úloha. [...]
Ako prekladať reklamné kampane na Google Adwords?
Ak sa chystáte začať s propagáciou vašich služieb na novom trhu, prvým a najčastejším krokom je použitie Google Adwords. Mnohí však nevedia, že preklad vášho obsahu SEO a reklamnej kampane nestačí. Je veľmi dôležité, aby ste preklad týchto obsahov [...]
Koľko stojí preklad?
O ceny prekladov ste sa už určite zaujímali – či už kvôli prekladu webstránky vašej spoločnosti, obchodnej dokumentácie, katalógov, marketingových materiálov alebo úradných dokumentov. Je prirodzené, že cena tu zohráva veľmi podstatnú úlohu, a práve od nej sa pravdepodobne bude odvíjať [...]
Ako správne používať They’re, Their, There?
V tomto blogu sa budeme zaoberať trojicou výrazov, ktorých správne používanie je problémové nielen na Slovensku, ale aj v krajinách, v ktorých je angličtina úradným jazykom. Do tejto trojice patria they’re, their a there. Dôvod, prečo pri zmienených výrazoch [...]
Ako zvýšiť návštevnosť vašej webstránky, zameranej na oblasť cestovného ruchu?
Na základe údajov Svetovej turistickej organizácie Spojených národov (UNWTO) sa počet zahraničných turistov na celom svete zvýšil o 7 %. V Ázii a Tichomorí sa počet zvýšil o viac ako 8 %, v Európe o 7 %, v Afrike o viac [...]
Ako ušetriť vďaka CAT nástrojom?
Žijeme vo veľmi rýchlej dobe, čo sa odráža aj na požiadavkách našich zákazníkov. Mnohí potrebujú rýchly preklad za čo najnižšiu cenu, pretože sa musia zmestiť do rozpočtu – svojho či svojej spoločnosti. Kvalita a konzistentnosť prekladu sú však pre nich stále rovnako [...]