Ako majiteľ elektronického obchodu vystavaného na platforme Shopify ste už určite niekedy uvažovali o rozšírení svojej pôsobnosti a predaji do zahraničia. To by predsa takmer určite malo pozitívny vplyv na vaše tržby.
Prečo je také dôležité mať viacjazyčné možnosti?
Najprv je potrebné zvýšiť svoju prestíž a prilákať čo najviac návštevníkov. Preto je tak dôležité, aby vás indexoval Google a iné vyhľadávače. A ak sa chystáte rozšíriť svoju pôsobnosť do celého sveta, je veľmi dôležité, aby bolo vašu stránku možné vyhľadávať vo viacerých jazykoch.
Ak chcete z viacjazyčnej webovej stránky vyťažiť čo najviac, musíte spĺňať hlavné technické predpoklady. Vo výsledkoch vyhľadávania sa vaša stránka nezobrazí, pokiaľ váš internetový obchod nebude v jazyku, v ktorom vyhľadáva váš potenciálny zákazník… To znamená, že vás nebudú môcť nájsť!
Ponúka Shopify možnosti pre správu internetového obchodu vo viacerých jazykoch?
Hoci Shopify neposkytuje natívne riešenie pre vedenie vášho internetového obchodu vo viacerých jazykoch, existujú rôzne spôsoby na pridanie jednotlivých jazykov do vášho internetového obchodu.
1. možnosť: Vytvorenie viacerých obchodov
Je ľahké podľahnúť pokušeniu jednoducho si vytvoriť ďalšie internetové obchody. Hlavným problémom takéhoto riešenia je, že udržiavať a spravovať ich je mimoriadne náročné. To platí nielen z hľadiska prevádzkových nákladov a aktualizácie niekoľkých webových stránok s novými produktmi a zmenami, ale aj z hľadiska riadenia zásob.
A to ani neriešime otázku preklady takejto novej webovej lokality. Všetky materiály a texty vedené v internetovom obchode Shopify by ste si museli nechať zakaždým preložiť.
2. možnosť: Používanie viacjazyčnej témy Shopify.
Pokiaľ ide o vývoj obchodu Shopify vo viacerých jazykoch, častým predpokladom je, že stačí vybrať tému, ktorá je vhodná pre viacjazyčnú stránku a obsahuje prepínač jazykov. To však vôbec nie je pravda. Toto riešenie sa prvý pohľad môže javiť ako rozumné. Mnohé z týchto tém však majú obmedzenú funkčnosť a niektoré vám síce umožnia jednoducho preložiť obsah vášho internetového obchodu, avšak nie pokladňu či akékoľvek systémové správy.
S tým súvisí aj značné množstvo manuálnej práce. Budete tak musieť preložiť štandardný text, HTML a obzvlášť opatrní by ste mali byť pri preklade textov akýchkoľvek šablón. Hoci sa môže použitie viacjazyčnej témy Shopify javiť ako predstaviteľné, toto riešenie so sebou prináša nevýhody, ktoré môžu byť dosť nepríjemné. To platí najmä pre ľudí, ktorí si už predtým vytvorili internetový obchod a teraz potrebujú zmeniť šablóny.
3. možnosť: Použitie viacjazyčnej aplikácie Shopify
Použitie viacjazyčného prekladateľského programu je najjednoduchším a zároveň najsúhrnnejším spôsobom prekladu vášho obchodu Shopify. Nebudete musieť kopírovať svoj internetový obchod Shopify, ani nebudete potrebovať viacjazyčnú tému.
Prostredníctvom softvéru, akým je napríklad Weglot, môžete do svojho obchodu jednoducho pridať rôzne jazyky. Vďaka nemu môžete do svojho internetového obchodu pridať stovky jazykov v priebehu niekoľkých minút. Nielenže rozpozná a okamžite preloží celú vašu Shopify stránku, ale spravuje aj viacjazyčnú SEO optimalizáciu vášho novo preloženého internetového obchodu.
A to je všetko!
Ak chcete skutočne uspokojiť očakávania zákazníkov zo zahraničia a v dôsledku toho zvýšiť svoj predaj, mali by ste zvážiť prevedenie vášho internetového obchodu do viacerých jazykov.
Ak máte ďalšie otázky, kontaktujte nás na info@kjtranslations.sk, telefonicky na čísle +421 948 010 568 alebo prostredníctvom kontaktného formuláru.
Leave A Comment