Čo je hreflang?

Atribút hreflang je metóda, ktorá vám umožňuje označiť vaše webové stránky, ktoré majú rovnaký obsah, ale sú zamerané na rôzne jazyky alebo regióny. Zvyčajne sa atribúty hreflang používajú v súvislosti s obsahom, ktorý môže mať variácie v rovnakom jazyku, napr. britská alebo americká angličtina, francúzska a belgická francúzština, atď. Alternatívne sa používa aj pre obsahy napísané vo viacerých jazykoch alebo ich kombináciách.

Použitím atribútu hreflang poskytnete vyhľadávaču informáciu, že obsah stránky je rovnaký, iba napísaný v inom jazyku.

Prečo by ste mali používať hreflang?

Z hľadiska SEO majú atribúty hreflang dve hlavné funkcie:

  1. Ak váš web obsahuje stránku, ktorá je optimalizovaná pre jazyk používateľa/jeho aktuálnu polohu, budete chcieť, aby ho vyhľadávač nasmeroval na túto stránku. Pre dobrú používateľskú skúsenosť je teda kľúčové, aby ste mali správne informácie o jazyku a polohe používateľa. To následne zníži počet ľudí, ktorí prídu na vašu webstránku a hneď z nej aj odídu, čo zlepší vaše SEO hodnotenie.
  2. Čo však môže pre vaše hodnotenie predstavovať veľký problém, je duplicitný obsah. Našťastie vám atribúty hreflang pomôžu vytvoriť rôzne adresy URL, ktoré môžu byť zamerané na rovnakú jazykovú skupinu, ale v rôznych miestnych nastaveniach (napr. Británia a Austrália). Hlavný rozdiel môže byť v týchto prípadoch naozaj malý, napríklad to môže byť len to, či je vaša cena v USD alebo GBP. Ak by ste nepoužili atribút hreflang, celá vaša stránka by mohla byť označená ako duplikát obsahu.

Čo presne robí atribút hreflang?

Vyhľadávač Bing nepodporuje hreflang, avšak Google aj Yandex áno. Používanie atribútov hreflang teda ovplyvní väčšinu vašich používateľov.

Keď atribúty používate a používateľ vás vyhľadá, Google prejde týmito krokmi:

  • Zistí, či chce hodnotiť danú adresu URL.
  • Skontroluje, či obsahuje atribút hreflang.
  • Na základe predchádzajúcich krokov ponúkne svojim používateľom výsledky hľadania, ktoré sú pre nich najvhodnejšie.

Najvhodnejšia adresa URL, na ktorú ho vyhľadávač nasmeruje, je určená na základe jazykových nastavení používateľa. Ak máte vo svojich jazykových nastaveniach viac jazykov, Google ich zoradí podľa poradia.

Prečo by ste mali používať atribúty hreflang?

Ak pochybujete, či atribúty hreflang potrebujete alebo nie, môžete to vyskúšať na svojej domovskej stránke.

Hreflang by ste mali používať, ak spĺňate jednu z nasledujúcich možností:

  1. Máte identický obsah vo viac ako jednom jazyku.
  2. Máte obsah v rovnakom jazyku, ktorý je zameraný na množstvo regiónov.

Ak vyššie uvedené možnosti nespĺňate, ešte stále môžu atribúty hreflang vašej webovej stránke prospieť. Vyskúšajte ich však, kým sa pre ne defitnitívne rozhodnete.

Existuje WordPress plugin pre atribúty Hreflang?

Odporúčame vám použiť Hreflang plugin. Všetky hlavné funkcie sú používateľom k dispozícii v bezplatnom plugine. Pre náročnejších používateľov je k dispozícii platená verzia doplnku a ak potrebujete podporu, vývojári vám radi pomôžu.

Ak potrebujete preklad vašich webových stránok do viacerých jazykov, môžete sa obrátiť na náš tím, ktorý vám vypracuje cenovú ponuku na preklad. Sme hrdým partnerom WPML pluginu pre preklad webových stránok a vyvinuli sme aj svoj vlastný plugin, pomocou ktorého môžete využívať naše prekladateľské služby aj s pluginom Polylang.

Ak potrebujete pomoc s prekladom webových stránok postavených na WordPresse alebo html, či e-shopov, radi vám pomôžeme. Pre viac informácií kliknite sem.