Digitálny cestovný ruch je nový druh cestovného ruchu, ktorý v dnešnej dobe rýchlo získava na popularite. Je to spôsob poskytovania digitálnej podpory turistom počas ich ciest, rovnako ako pred začiatkom a po ukončení cestovania. Ich hlavnou úlohou je pomoc turistom pri poskytovaní odporúčaní na cestách, rovnako ako niekoľko dodatočných funkcií.

Digitálny cestovný ruch určite nie je nový koncept, v skutočnosti sa veľa ľudí stáva digitálnymi turistami bez toho, aby o tom vedeli. TripAdvisor, Booking a dokonca aj Google Flights sú stránkami digitálneho cestovného ruchu.

Digitálny cestovný ruch turistom vlastne poskytuje digitálny spôsob, prostredníctvom ktorého môžu preskúmať a naplánovať svoje aktivity počas ciest a zo svojej cestovateľskej skúsenosti tak vyťažia maximum. V dnešnej dobe už nie je možné byť úspešným majiteľom turistickej agentúry bez toho, aby boli vaše služby turistom dostupné aj online.

Technológia v oblasti cestovania

Technológia v oblasti cestovania je iný výraz pre automatizáciu pohostinstiev. Vzťahuje sa na aplikáciu technológie s cieľom poskytovať informácie a podporu poskytovateľom turistických a gastronomických služieb.

Od začiatku bola technológia v oblasti cestovania považovaná za synonymum rezervačných systémov najpopulárnejších leteckých spoločností. Dnes je to však už úplne inak.

Technológia tiež zbiera informácie o vašich zákazníkoch a využíva ich na spracovanie vašej online aktivity. Ide v podstate o súbor systémov, ktoré umožňujú riadenie a monitorovanie cestovania.

Ako adaptovať technológiu vo vašom biznise?

Každá firma, ktorá sa venuje cestovnému ruchu, musí byť pripravená prispôsobiť sa novému digitálnemu veku. Pozrime sa na to, ako to môžete urobiť vo vašej firme:

  1. Lokalizácia – Vaša webstránka by mala byť používateľom k dispozícii v čo najväčšom počte jazykov. Nie každý vie po anglicky a mali by ste byť pripravení aj na ľudí, ktorí angličtinu neovládajú. Keď ľudia otvoria vašu webstránku a uvidia, že nie je preložená do jazyka, ktorému rozumejú, jednoducho vyhľadajú inú webstránku a prejdu k vašej konkurencii. Nezabudnite lokalizovať nielen obsah stránky, ale aj menu, v ktorom sú uvedené peňažné sumy.
  2. Buďte evokatívny – Motiváciou na cestovanie sú často emócie, a preto je vo vašom záujme, aby vaše webové stránky vyvolávali u návštevníkov pozitívne pocity. Váš web by mal na návštevníkov pôsobiť upokojujúco, no zároveň by ho mal nadchnúť a inšpirovať k nákupu dovolenky. Vybudovať takýto web nie je jednoduché, no ak to zvládnete, vašou odmenou bude bezkonkurenčný úspech na trhu.
  3. Venujte pozornosť používateľskému rozhraniu – pod vaše používateľské rozhranie alebo UI (user interface) spadá všetko, na čo používatelia na vašej webstránke kliknú. Plynulý prechod z jednej strany na druhú a intuitívne umiestnenie obsahov a odkazov sú dva z najdôležitejších prvkov používateľského rozhrania. Vaše stránky by mali návštevníkom poskytnúť všetko, čo potrebujú. Či už sú to informácie o miestach, kde môžu prespať, obľúbené či nezvyčajné miesta, ktoré môžu turisti navštíviť, alebo odporúčania, kde sa môžu najesť. V podstate by malo byť vašim cieľom, aby návštevníci na vašom webe našli čo najviac prehľadne spracovaných informácií.
  4. Spolupracujte – na svojom webe samozrejme nemôžete mať úplne všetko; pokúste sa spolupracovať s inými firmami, vďaka čomu budete môcť používateľom poskytnúť tú najkvalitnejšiu používateľskú skúsenosť.
  5. Uistite sa, že máte solídny systém e-commerce – aj keď je digitálny marketing skvelou investíciou, ak bude váš e-commerce systém pomalý a ťažko používateľný, s najväčšou pravdepodobnosťou vám neprinesie očakávané príjmy. Vašim cieľom by malo byť poskytnúť vašim návštevníkom taký internetový priestor, na ktorom si budú môcť rezervovať takmer všetko. Tento systém by mal akceptovať čo najviac spôsobov platby.
  6. Zaujmite vaše publikum – digitálni cestujúci pochádzajú z rôznych vekových skupín a prostredí. Škála turistov je široká – od rodín s deťmi až po Z generáciu, ktorá práve dovŕšila 18. Všetci používajú techniku na inej úrovni a na to sa tiež musíte pripraviť.

Ak sa pri vybudovaní digitálneho turizmu budete držať týchto tipov, váš online biznis určite začne čoskoro prekvitať. Optimalizácia pre elektronický cestovný ruch je v dnešnej dobe kľúčová pre úspech, keďže návšteva fyzických pobočiek je v dnešnej dobe stále menej obľúbená.